Podstawowa Opieka Zdrowotna

Podstawowa opieka zdrowotna obejmuje świadczenia lekarza rodzinnego, pielęgniarki środowiskowo-rodzinnej oraz położnej. Realizując umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia, Pacjent korzystający z usług medycznych w ramach POZ powinien dokonać wyboru lekarza, pielęgniarki i/lub położnej świadczących usługi medyczne w naszym Ośrodku zdrowia.

Deklaracja wyboru

Zapraszamy do zapoznania się z listą naszych placówek, medycznych oraz kadrą medyczną w celu złożenia deklaracji wyboru (kliknij tutaj).
Deklarację wyboru można złożyć osobiście w wybranej przychodni albo przez Internet korzystając z przygotowanej instrukcji (kliknij tutaj)

Aktualne wzory deklaracji w wersji papierowej:
✅  deklaracja wyboru lekarza,
✅  deklaracja wyboru pielęgniarki,
✅  deklaracja wyboru położnej.

Informacje dla Pacjenta

Co zrobić, gdy eWUŚ wyświetli nas „na czerwono”?

eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców) to system, który umożliwia  natychmiastowe potwierdzenie prawa pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Informacje zgromadzone w systemie są aktualizowane codziennie wg danych otrzymywanych m.in. z ZUS i KRUS. Wystarczy, że w rejestracji podasz swój numer PESEL i potwierdzisz swoją tożsamość np.  dowodem osobistym lub paszportem, a w przypadku dzieci objętych obowiązkiem szkolnym – do ukończenia 18. roku życia – aktualną legitymacją szkolną.

Jeżeli system nie potwierdził twoich uprawnień, a wiesz, że masz do nich prawo możesz:

  • złożyć pisemne oświadczenie
    Jeżeli przy twoim nazwisku eWUŚ pokazał czerwone światło, a jednocześnie wiesz, że posiadasz uprawnienia do korzystania ze świadczeń możesz złożyć pisemne oświadczenie o tym, że jesteś ubezpieczony. Na dokumencie należy wpisać serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość. Dokumenty, które są respektowane to:
    • dowód osobisty,
    • paszport,
    • prawo jazdy,
    • karta pobytu, o której mowa w ustawie z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach  – w przypadku osoby, która uzyskała w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością,
    • dokument podróży, o którym mowa w ustawie z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – w przypadku osoby posiadającej miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która uzyskała zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, albo dokument podróży przewidziany w Konwencji Genewskiej, o którym mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – w przypadku osoby posiadającej miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która uzyskała w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy. To wystarczy, aby przyjął cię lekarz w ramach ubezpieczenia.
  • przedstawić dokument potwierdzający ubezpieczenie
    Dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń jest każdy dokument, który potwierdza uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej, w szczególności dokument potwierdzający opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne, np.:

    1. dla osoby zatrudnionej na podstawie umowy o pracę:
      • druk zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZZA) oraz aktualnie potwierdzony raport miesięczny ZUS RMUA wydawany przez pracodawcę (nie dotyczy osób na urlopie bezpłatnym powyżej 30 dni),
      • aktualne zaświadczenie z zakładu pracy,
      • legitymacja ubezpieczeniowa z aktualnym wpisem i pieczątką pracodawcy (od 1 stycznia 2010 roku ZUS zaprzestał wydawania legitymacji ubezpieczeniowych);

    2. dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą:
      • druk zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZUA) oraz aktualny dowód wpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne,
      • zaświadczenie z ZUS potwierdzające zgłoszenie do ubezpieczenia i odprowadzanie składek z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej;

    3. dla osoby ubezpieczonej w KRUS:
      • zaświadczenie lub legitymacja aktualnie podstemplowane przez KRUS (dowód wpłaty składki w przypadku prowadzenia działów specjalnych produkcji rolnej);

    4. dla emerytów i rencistów:
      • legitymacja emeryta lub rencisty – w przypadku legitymacji wydanej przez ZUS numer legitymacji powinien zawierać oznaczenie oddziału NFZ.
        Jeżeli pozycja 3. i 4. numeru legitymacji zawiera znaki ” – – “, legitymacja nie jest dokumentem potwierdzającym uprawnienia do świadczeń zdrowotnych. W takim przypadku należy przedstawić inny dowód ubezpieczenia (np. osoba pobierająca rentę/emeryturę ZUS, ale zamieszkała na terenie innego państwa, powinna przedstawić aktualną kartę EKUZ);
      • zaświadczenie z ZUS lub KRUS (WBA, ZER MSWiA.),
      • aktualny odcinek emerytury lub renty,
      • dokument potwierdzający kwotę przekazanej emerytury lub renty, w tym w szczególności odcinek przekazu lub wyciąg (art. 240 ust. 2 Ustawy);

    5. dla osoby bezrobotnej:
      • aktualne zaświadczenie z urzędu pracy o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego;

    6. dla osoby ubezpieczonej dobrowolnie:
      • umowa zawarta z NFZ i druk zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZZA) wraz z aktualnym dowodem opłacenia składki zdrowotnej a w przypadku zgłoszonego członka rodziny dodatkowo druk zgłoszenia członka rodziny do ubezpieczenia (ZUS ZCNA / ZUS ZCZA);

    7. dla członka rodziny osoby ubezpieczonej:
      • dowód opłacenia składki zdrowotnej przez osobę, która zgłosiła członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego wraz z kserokopią zgłoszenia (druki: ZUS RMUA + druk ZUS ZCNA, jeżeli zgłoszenie nastąpiło po 1 lipca 2008 r.; ZUS ZCZA jeżeli zgłoszenie nastąpiło przed dniem 1 lipca 2008 r.),
      • aktualne zaświadczenie wydane przez pracodawcę,
      • zaświadczenie z KRUS o ubezpieczeniu członków rodziny,
      • legitymacja rodzinna z wpisanymi danymi członków rodziny wraz z aktualną datą i pieczątką zakładu pracy lub ZUS,
      • legitymacja emeryta/rencisty z wpisanymi członkami rodziny podlegającymi ubezpieczeniu, potwierdzająca dokonanie zgłoszenia w dniu 1 stycznia 1999 r. lub później, wraz z aktualnym odcinkiem wypłaty świadczenia (dotyczy tylko KRUS),
      • w przypadku dzieci uczących się – pomiędzy 18. a 26. rokiem życia – dodatkowo należy przedstawić dokument potwierdzający fakt kontynuacji nauki – legitymację szkolną/studencką/zaświadczenie ze szkoły /uczelni potwierdzające naukę,
      • w przypadku dzieci, które ukończyły 26. rok życia i mają orzeczony znaczny stopień niepełnosprawności – dodatkowo należy przedstawić dokument potwierdzający znaczny stopień niepełnosprawności (istotnym jest, że dzieci te mogą być zgłoszonego ubezpieczenia przez rodzica bez względu na wiek i kontynuację nauki);

      Dzieci i młodzież do ukończenia 18. roku życia, posiadające obywatelstwo polskie (potwierdzone np. dowodami osobistymi obojga rodziców), mają zagwarantowane prawo do świadczeń! Nie powinny być odsyłane z powodu braku dowodu ubezpieczenia, nawet jeżeli ubezpieczony rodzic nie dokonał zgłoszenia dziecka do ubezpieczenia – mimo ustawowego obowiązku.

    8. dla studentów po ukończeniu 26. roku życia:
      • zgłoszenie do ubezpieczenia przez uczelnię (druk ZUS ZZA) oraz legitymacja studencka lub doktorancka,
      • zaświadczenie z uczelni potwierdzające fakt zgłoszenia do ubezpieczenia;

    9. dla osoby nieubezpieczonej, spełniającej kryterium dochodowe uprawniające do otrzymywania świadczeń z pomocy społecznej:
      • decyzja wójta (burmistrza, prezydenta) gminy właściwej ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby (decyzje są przyznawane przez MOPS właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby w przypadku spełniania kryterium dochodowego, o którym mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej; decyzja ta może być wydana na maksymalny okres 90 dni – zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 i art. 54 ustawy „zdrowotnej o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

    10. dla osoby ubezpieczonej w innym niż Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu:
      • poświadczenie wydane przez NFZ (w przypadku zamieszkiwania na terenie RP),
      • karta EKUZ (lub certyfikat ją zastępujący) wydana przez inny niż Polska kraj członkowski UE lub EFTA.

Zlecenie na leki stałe można złożyć poprzez:

  • formularz „Recepta ONLINE” dostępny na stronie internetowej (kliknij tutaj),
  • telefonicznie, podając listę leków pracownikowi Rejestracji (zalecamy, aby przed wykonaniem połączenia przygotować listę leków),
  • osobiście, na druku przeznaczonym do składania zapotrzebowania na leki stałe.

Średni czas oczekiwania na leki to ?? dni roboczych, dlatego rekomendujemy składać zapotrzebowanie na leki stałe z tygodniowym wyprzedzeniem.

Orzeczenie lekarskie o niezdolności do pracy, a także orzeczenie dla opiekuna wystawia lekarz po przeprowadzeniu badania pacjenta. Może to być zarówno lekarz POZ, jak też SOR czy szpitalnej izby przyjęć.

Tak, maksymalnie 3 dni wstecz. Jeśli nieobecność w pracy trwała dłużej, za pozostałe dni nie przysługuje wynagrodzenie chorobowe. Wsteczne zwolnienie – bez żadnego limitu – może wystawić tylko psychiatra. Lekarz może też wystawić zwolnienie w terminie późniejszym od dnia przeprowadzenia badania, z zastrzeżeniem, że okres ten nie może przekraczać 4 dni od dnia badania.

Tak, lekarz podczas wizyty domowej może wystawić  zwolnienie lekarskie w formie elektronicznej (e-ZLA) przez urządzenia mobilne lub w formie papierowej wypełniając formularz wydrukowany z systemu. Lekarz ma również możliwość wystawienia zwolnienia po powrocie do ośrodka zdrowia.

Zaświadczenia lekarskie bezpłatne:

  • w związku z dalszym leczeniem lub rehabilitacją np. zaświadczenia dla okazania lekarzom specjalistom, do których kierowany jest pacjent, zaświadczenia o stanie zdrowia wydawane w związku z uczestnictwem pacjenta w turnusach rehabilitacyjnych,
  • orzekające niezdolności do pracy, pozwalające na kontynuowanie nauki np. zaświadczenia dla szkoły o usprawiedliwieniu nieobecności dziecka w szkole z powodu choroby, zaświadczenia, że stan zdrowia pacjenta pozwala na zdawanie egzaminów do szkoły policealnej, czy pożarniczej,
  • związane z uczestnictwem dzieci, uczniów, słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli
    i studentów w zajęciach sportowych i w zorganizowanym wypoczynku np. zaświadczenia, że stan zdrowia pacjenta pozwala na uczestniczenie w zawodach sportowych, zajęciach sportowych, koloniach,
  • dla celów pomocy społecznej np. zaświadczenia, że pacjent znajduje się pod stałą opieką lekarską, która wymaga stosowania przewlekle leków, na które pacjent ponosi znaczne koszty,
  • dla celów uzyskania zasiłku pielęgnacyjnego,
  • dla celów orzecznictwa o niepełnoprawności,
  • dla celów ustalenia przyczyn i rodzaju uszkodzeń ciała związanych z użyciem przemocy
    w rodzinie,
  • dla celów uzyskania dodatku z tytułu urodzenia dziecka lub jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka.

 

Zaświadczenia lekarskie płatne:

  • o stanie zdrowia dla zakładów pracy lub innych instytucji celem uzyskania świadczeń rzeczowych lub pieniężnych (za wyjątkiem MOPS, GOPS),
  • zaświadczenie dla komercyjnych firm ubezpieczeniowych,
  • inne zaświadczenia lekarskie wystawione na wniosek pacjenta.

Zgodnie z Zarządzeniem nr 69/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 27 listopada 2013 r., Rozdział 8, § 28.1. transport sanitarny w POZ obejmuje:

„1) przewóz z miejsca zamieszkania (pobytu) na leczenie realizowane w trybie stacjonarnym;
2) przewóz z miejsca zamieszkania (pobytu) na leczenie w trybie dziennym;
3) przewóz z miejsca zamieszkania (pobytu) na pierwszorazowe świadczenie z rodzaju AOS (ambulatoryjna opieka specjalistyczna) albo leczenia stomatologicznego i z powrotem;
4) przewóz z miejsca zamieszkania (pobytu) w celu wykonania zabiegów i procedur medycznych wynikających z procesu leczenia realizowanego przez lekarza POZ, do którego zadeklarowany jest świadczeniobiorca i z powrotem;
5) przewóz z miejsca zamieszkania (pobytu) do zakładu długoterminowej opieki zdrowotnej.”

Z powyższego zapisu wynika, że lekarz POZ wystawia zlecenie na transport sanitarny TYLKO w ramach kontynuacji leczenia pozostającego w obrębie poradni podstawowej opieki zdrowotnej oraz w przypadku skierowania na pierwszorazową wizytę do danej poradni specjalistycznej. Jeżeli Pacjent kontynuuje leczenie w ramach określonej poradni specjalistycznej – koszty transportu sanitarnego pokrywa dana poradnia – nie zaś lekarz POZ do którego przynależy Pacjent.

Dodatkowo zgodnie z zapisami wspomnianego Zarządzenia, Rozdział 8, § 29.5 :

„Umowa o udzielanie transportu sanitarnego w poz, (…) nie obejmuje obowiązku zapewnienia transportu sanitarnego podlegającego realizacji przez świadczeniodawców w innych rodzajach świadczeń, zgodnie z przepisami w ramach kompleksowości udzielania świadczeń.”.

Zgodnie z art. 41.2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych:

„Świadczeniobiorcy na podstawie zlecenia lekarza ubezpieczenia zdrowotnego (…) przysługuje bezpłatny przejazd środkami transportu sanitarnego – w przypadku dysfunkcji narządu ruchu UNIEMOŻLIWIAJĄCEJ korzystanie ze środków transportu publicznego (…)”.

 

Transport sanitarny bezpłatny
Nieodpłatna usługa transportu sanitarnego przysługuje w przypadkach:

    • konieczności podjęcia natychmiastowego leczenia w zakładzie opieki zdrowotnej (np. gdy lekarz podczas wizyty domowej lub w miejscu udzielania świadczeń ambulatoryjnych stwierdzi zły stan zdrowia pacjenta i potrzebny jest transport do szpitala) z wyłączeniem stanów nagłego zagrożenia zdrowia lub życia – w takich sytuacjach wzywane jest pogotowie ratunkowe,
    • wynikających z potrzeby zachowania ciągłości leczenia (np. transport pacjenta z jednego szpitala do drugiego w celu wykonania np. badań lub kontynuacji leczenia).
    • dysfunkcji narządu ruchu uniemożliwiającej korzystanie ze środków transportu publicznego, przysługuje bezpłatny przejazd środkami transportu sanitarnego w celu odbycia leczenia do najbliższego zakładu opieki zdrowotnej udzielającego świadczeń we właściwym zakresie i z powrotem.


Transport sanitarny daleki w POZ
Transport sanitarny „daleki” występuje w przypadku konieczności przewozu Pacjenta na odległość przekraczającą „tam i z powrotem” 120 km łącznie. Lekarz POZ konsultuje merytorycznie i ustala zasadność realizacji transportu u Pacjentów, którzy są na jego aktywnej liście. Transport sanitarny daleki realizuje się w przypadku:

Korzystanie ze świadczeń opieki zdrowotnej w kraju
1) Gdy z przyczyn uzasadnionych wskazaniami medycznymi, pacjent musi pozostawać pod stałą opieką danego specjalisty (poradni specjalistycznej), a jego ogólny stan zdrowia nie pozwala na samodzielny dojazd do najbliższej poradni położonej w odległości od miejsca zamieszkania przekraczającej łącznie tam i z powrotem 120 km. Transport jest realizowany od miejsca zamieszkania pacjenta do najbliższego świadczeniodawcy, który udziela świadczeń w danym zakresie, i z powrotem; w celu zapewnienia ciągłości sprawowanej opieki specjalistycznej.
2) Gdy z przyczyn uzasadnionych wskazaniami medycznymi pacjent korzysta z wysokospecjalistycznych świadczeń ambulatoryjnych, realizowanych jedynie przez niektóre poradnie, odległość do poradni z miejsca zamieszkania pacjenta w sumie przekracza tam i z powrotem 120 km, a ogólny stan zdrowia pacjenta nie pozwala na samodzielny dojazd do poradni. Dotyczy odpowiednio procedur kwalifikacji wstępnej pacjentów do świadczeń wysokospecjalistycznych, realizowanych na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 sierpnia 2009 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu świadczeń wysokospecjalistycznych. Transport przysługuje z miejsca zamieszkania pacjenta do świadczeniodawcy wskazanego na skierowaniu na transport sanitarny i z powrotem.

W sytuacji 1) i 2) do wniosku należy dołączyć zaświadczenia z uzasadnieniem, z poradni specjalistycznej, która ma wykonać świadczenie.

Powrót pacjenta z nieplanowanego leczenia poza granicami kraju
3) Gdy z przyczyn losowych pacjent korzystał ze świadczeń opieki zdrowotnej w szpitalu poza granicami kraju, jego stan zdrowia w momencie uzyskania wypisu ze szpitala jest stabilny, ale nie pozwala na samodzielny powrót do miejsca zamieszkania. Transport przysługuje od granicy Polski do miejsca zamieszkania pacjenta.
4) Gdy z przyczyn losowych pacjent korzystał ze świadczeń opieki zdrowotnej w szpitalu poza granicami kraju, jego stan zdrowia pozwala na uzyskanie wypisu, nie ma medycznych przeciwwskazań do transportu sanitarnego realizowanego przez POZ, a pacjent wymaga kontynuacji leczenia w kraju. Transport jest realizowany od granicy Polski do najbliższego, ze względu na miejsce zamieszkania pacjenta zakładu opieki zdrowotnej, udzielającego świadczeń we właściwym zakresie.

W sytuacji 3) i 4) do wniosku należy dołączyć zaświadczenie z uzasadnieniem, sporządzone w języku polskim, przygotowane przez zagraniczny szpital, w którym udzielono świadczeń zdrowotnych.

Wnioskowanie o transport sanitarny daleki

    • O transport sanitarny daleki może wystąpić pacjent, członek jego rodziny lub opiekun prawny.
    • Wniosek potwierdza lekarz POZ, do którego zadeklarowany jest pacjent, wskazując na wniosku, kto ma transport zrealizować.
    • Wniosek należy złożyć w oddziale właściwym ze względu na miejsce zamieszkania pacjenta.
    • Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie z uzasadnieniem:
      • od świadczeniodawcy udzielającego świadczeń ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, do którego pacjent jest kierowany
      • w przypadku pacjenta przebywającego poza granicami kraju: od świadczeniodawcy udzielającego świadczeń szpitalnych poza granicami kraju
    • Wniosek wraz z zaświadczeniem należy złożyć w Oddziale najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym datę transportu.
    • Wniosek można wysłać faksem pod numer 091 425 10 98, wskazując numer faksu zwrotnego. W przypadku przesłania dokumentów faksem, konieczne jest dostarczenie do Oddziału NFZ także oryginałów dokumentów.
    • Wnioski są rozpatrywane niezwłocznie, o ile spełniają warunki i zostały poprawnie wypełnione.
    • Dyrektor Oddziału NFZ, po rozpatrzeniu wniosku, wydaje pisemną zgodę na transport w ramach usługi transportu dalekiego w POZ lub odmawia zgody na transport daleki w POZ.


Co nie jest transportem dalekim:

    • przewóz pacjenta np. na badania diagnostyczne czy konsultacje do zakładu opieki zdrowotnej, na leczenie szpitalne itp. – jest to transport realizowany na dotychczasowych zasadach i finansowany w ramach stawki kapitacyjnej w POZ,
    • przewóz pacjenta w trakcie hospitalizacji do innego zakładu opieki zdrowotnej celem kontynuacji leczenia lub wykonania specjalistycznych badań w innym zakładzie – zlecenie wystawia lekarz prowadzący leczenie w trakcie hospitalizacji,
    • przewóz pacjenta do poradni specjalistycznej, jeśli po zakończeniu hospitalizacji pacjent otrzyma ze szpitala zlecenie dalszego leczenia w tej poradni – skierowanie na transport sanitarny wystawia lekarz prowadzący leczenie w trakcie hospitalizacji.

Osoby uprawnione do dostępu do dokumentacji medycznej

  1. Pacjent, którego dotyczy dokumentacja za okazaniem dowodu tożsamości posiadającego zdjęcie (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy itd.),
  2. Przedstawiciel ustawowy Pacjenta za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
    • rodzice, do chwili ukończenia przez dziecko 18 lat, za okazaniem swojego dowodu
      osobistego i metryki urodzenia dziecka,
    • opiekunowie ustanowieni przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym lub ubezwłasnowolnionym, kurator itp.),
  3. Osoba upoważniona przez Pacjenta, posiadająca pisemne upoważnienie od Pacjenta,
  4. Po śmierci Pacjenta osoba upoważniona przez Pacjenta za życia lub opiekun ustawowy upoważniony do dostępu dokumentacji medycznej Pacjenta za życia,
  5. Osoby, instytucje i podmioty upoważnione do dostępu do dokumentacji medycznej z mocy Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

 

Formy udostępniania dokumentacji medycznej

Dokumentacja jest udostępniana:

  • do wglądu na miejscu w komórkach Puckiego Centrum Medycznego sp. z o.o. sp. k. w obecności osoby pozostającej w stosunku pracy z Puckim Centrum Medycznym sp. z o.o. sp. k. upoważnionej do przetwarzania dokumentacji medycznej Pacjenta;
  • poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
  • poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu niezwłocznie po wykorzystaniu , jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji. 

 

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej Pacjentowi lub osobie upoważnionej

  1. W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej osoba upoważniona do dostępu do dokumentacji medycznej składa Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej.
  2. W przypadku odbioru dokumentacji medycznej przez osobę upoważnioną, której to upoważnienie nie jest dostępne w dokumentacji medycznej Pacjenta w zasobach Puckiego Centrum Medycznego sp. z o.o. sp. k. należy dodatkowo złożyć Upoważnienie do wydania dokumentacji medycznej.
  3. Wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej można składać w dniach i godzinach pracy Rejestracji poszczególnych komórek organizacyjnych lub poprzez pocztę elektroniczną. Wniosek nadesłany pocztą elektroniczną musi zawierać kompletne dane, być podpisany i zeskanowany.
  4. Udostępnienie dokumentacji medycznej nastąpi bez zbędnej zwłoki w terminie do 7 dni roboczych licząc od daty złożenia wniosku.
  5. Stosowne druki można otrzymać w Rejestracji poszczególnych komórek organizacyjnych lub pobrać ze strony internetowej. (kliknij tutaj)
  6. Odbiór wnioskowanej dokumentacji medycznej odbywa się osobiście, za przedstawieniem dokumentu potwierdzającego tożsamość ze zdjęciem (np. dowód osobisty, paszport, prawo jazy) w dniach i godzinach pracy Rejestracji za potwierdzeniem odbioru dokumentacji na Wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej.